Lazerle Varis Tedavisi

Lazerle Varis tedavisi

Lazerle varis tedavileri 2002 yılından bu yana her geçen gün artan teknolojik gelişmelere parelel teknik gelişmeler göstermiştir. Günümüzde uygulama yöntemi farketmese de, damariçi lazer uygulamasında kullanılan çok çeşitli cihaz ve lazer setleri bulmak mümkündür. Bu çeşitlilik içerisinde öne çıkan uygulamalar da tedavi başarısını ve etkinliğini artırmaktadır.

Lazerle tedavi, ısı ile damarın harap edilmesi yöntemlerinden birisidir, aynı zamanda en sık uygulanan tedavi yöntemidir.

Lokal Anestezi Uygulaması

Lazerle varis tedavisinde amaç; varise sebep olan kaynak damarın içerisine lazer uygulaması ile damarın kapatılması ve dolaşım dışı bırakılmasıdır. Bu işlem lokal anestezi altında gerçekleştirilir. Kaynak damarın reflüye neden olduğu en uç kısmından küçük bir iğne deliğinden giriş yapılarak, kasıkta ana damara birleştiği noktaya dek lazer fiberi damar içerisine yerleştirilir. Sonrasında bu damar çevresine özel hazırlanan anestezik sıvı verilerek(tümesan anestezi), hem lokal anestezi ile hastanın işlem sırasında ağrı duyması engellenir, hem de damar çevre dokudan izole edilerek sinir ve yumuşak doku zedelenmesi önlenmiş olur. Bu işlemler ardından damara yerleştirilen fiber ucundan lazer uygulaması ile fiber yavaş yavaş geri çekilerek damar kapanması sağlanır.

Köpük Skleroterapi

İşlem sonrası ana damar dışındaki varis damarlarına köpük tedavisi de uygulanarak tedavi sonlandırılır. Hasta yaklaşık 20-30 gün süreyle kompresyon (varis) çorabı giyer, sonrasında yapılan Doppler ultrason incelemesiyle tedavinin sonuçları değerlendirilerek tedavi tamamlanmış olur.

Ameliyatsız tedavide lazer sistemleri en kolay ulaşılabilen tedavi yöntemi olmakla birlikte, teknik özelliklerinin bilinerek doğru uygulama yapılması hasta konforu ve tedavi başarısı için önemlidir. Bu konuda karar, hasta durumunun değerlendirerek işlemi gerçekleştirecek klinisyen tarafından verilir.