Genital Varis Tedavisi

Kasığa Uzanan  Bacak Varisleri

Kasığa Uzanan
Bacak Varisleri

Bacak varisleri sıklıkla kasık düzeyinden başlayarak aşağıya doğru uzanım gösterir. Ancak özellikle kadınlarda bazen varislerin kasık düzeyinden karın içerisine doğru devamlılığı bulunabilir. Böyle bir durumda “pelvik konjesyon sendromu”  olabileceği düşünülerek renkli Doppler tetkiki alt karın bölgesine de yapılmalıdır, gerekirse ileri inceleme olarak venografi tetkiki yapılabilir.

Hamilelik sürecinde hormonal aktivite ile birlikte gebelik kesesi ve rahmin genişlemesi toplardamar kan akımında artışa ve damarda genişleme sebep olur. Hamilelik sonlandığında ise çoğunlukla normale dönüş olmakla birlikte, %10-15 pelvik konjesyon gelişebilmektedir.

Kronik pelvik (alt karın) ağrısı bulunan kadınlarda yarısında neden pelvik konjesyon sendromudur. Pelvik konjesyonda ağrı dışında, dış genital bölgede varisler, anormal adet kanamaları, alt karın bölgesinde dokunmakla hassasşyet, dolgunluk hissi gibi şikayetler olabilir.

Pelvik konjesyon şüphesi bulunan kişilerde renkli Doppler inceleme sonrasında yapılması gereken tetkik “venografi” tetkikidir. Venografi ile karın içerisinde reflüye sebep olan damar tespit edilirken, gerekirse aynı seansta bu damara yönelik tedavi de uygulanabilir. Böylece teşhisle birlikte ameliyatsız yöntemle tedavi olmak da mümkün olmaktadır.

Skleroterapi 1

Köpük Skleroterapisi

Dış genital bölgede (vajina, vulva) varisleri bulunan kişiler renkli Doppler ile değerlendirme ardından oluşan haritaya göre köpük skleroterapisi” ile tedavi olabilmektedir.

İç Genital Varisler

İç genital bölgede (rahim, yumurtalıklar çevresinde) varisleri saptanan hastalarda ise neredeyse tek tedavi seçeneği “anjiografik embolizasyon” yöntemiyle varislere sebep olan kaynak damarın kapatılmasıdır. İşlem lokal anestezi ile koltuk altı veya kasık toplardamarları üzerinden gerçekleştirilir, yaklaşık 45-60 dakikada tamamlanır. İşlem sonrası 1-2 saatlik gözlem ardından hasta taburcu olabilir ve günlük aktivitelerine geri dönebilir.